סיפורים מעוררי השראה

heart-hotspot

גיא נרדי, בן 55 מחיפה
מתמודד עם סרטן הלבלב משנת 2019

כותב על תכנון ונדל"ן בעיתון "כלכליסט". אדריכל בהכשרתו. אבא של נגה. אובחן כחולה בסרטן לבלב לפני 3 שנים. עבר טיפולי כימו וניתוח וויפל בבית חולים איכילוב. כרגע ללא סימנים.

הקים לפני שנה עם דר' ניבה אזוז ליברמן את קבוצת "שיח לבלב", המסייעת למתמודדים עם המחלה.

"קשה להפריז בהשפעת המחלה על חיי. ההבנה שהכל כל כך שברירי וזמני וחולף מסייעת לי להרחיק את הטפל ולהתמקד בעיקר: להרבות טוב".

יואב הדס, בן 56 מאזור השרון
אובחן בשנת 2015 כחולה בסרטן לבלב גרורתי

הפרוגנוזה לא הייתה טובה, אולם יואב ואישתו סרבו להרים ידיים. הם נשבעו להפוך כל אבן ולחפש כל דרך אפשרית להתמודד עם המחלה, במחשבה שגם אם לא יצליחו לנצח אותה, לפחות ידעו שעשו כל מה שיכלו.

בבדיקה גנטית התגלה יואב כנשא של הגן brca2 והצטרף לניסוי קליני אשר כלל סדרת טיפולי כימו שהביאו לנסיגה חלקית בגידולים. לאחר מכן קיבל תרופה ביולוגית שנמצאה כמשפיעה על חולי סרטן הלבלב.

במקביל עבר יואב שינויים מרחיקי לכת באורח החיים. הוא הפסיק לעבוד והחליט לעשות רק דברים שגורמים לו אושר… שינויים בתזונה, הליכות, דיקור סיני, יוגה, גידול גינת ירק אורגנית, פיסול, נגינה בפסנתר, ובעיקר לבלות עם משפחתו בכל רגע אפשרי, בארץ ובחו"ל.

נכון להיום, נמצאת המחלה בהפוגה מוחלטת, כאשר הגידול בלבלב והגרורות בכבד נעלמו.

יואב ממשיך לקבל את הטיפול הביולוגי ומקפיד לנהל את אורח החיים הקפדני שהחל בו מאז גילוי המחלה, בתקווה שההפוגה הזאת תימשך כמה שיותר…..

"אל תיתנו לסטטיסטיקה להשפיע עליכם. סטטיסטיקה מבוססת על אוסף נתונים. כל אחד מכם הוא עולם ומלואו, ולא נתון בסטטיסטיקה. עשו הכי טוב שאתם יכולים, באמונה שתגיעו לאחוזים הגבוהים ביותר של ההצלחה. זכרו! יש אנשים שמנצחים את הסרטן. האמינו שאלה יהיו אתם".

ניבה אזוז, בת 47 מתל-אביב
אובחנה במהלך אוגוסט 2019 כחולת סרטן לבלב שלב 4

רופאה ומשמשת כסגנית רופאה מחוזית במכבי שירותי בריאות.

עם הגילוי עברה ניבה כימותרפיה, ניתוח וכעת מטופלת בטיפול מחקרי.

מאז האבחון הפחיתה מעבודתה במטרה להקדיש את זמנה למשפחה, חברים וטיולים.

ניבה הקימה יחד עם גיא נרדי קבוצת תמיכה לחולי סרטן לבלב צעירים ברוחם.

"הסרטן הוא כמו רכבת הרים. לפעמים אני למעלה. לפעמים למטה. כשאני ברגעים הקשים אני נזכרת תמיד שכבר הייתי שם וזה עבר. בין לבין משתדלת לנצל כל רגע כדי להנות. לצאת רוב הזמן מהמירוץ של הקריירה ופשוט למצות את הדברים הטובים שבחיים".

תמיר גילת
אובחן בשנת 2011 עם שני סוגי סרטן שונים בכליה ובלבלב. עם הזמן שניהם הפכו גרורתיים

עם האבחנה התבשר תמיר, כי ההערכה היא שנותרו לו בין שלושה לשישה חודשים לחיות.

"עזוב טיפולים" אמר לו רופא אחד, "קח את המשפחה לטיול סביב העולם ותיפרד מכל אהוביך".

תמיר, בעברו שוער מכבי תל -אביב עו"ד ואיש עסקים מצליח, קיבל והטמיע מיידית את אבחונו כחולה סרטן אך לא את הערכת תוחלת החיים שנותרה לו. תמיר החליט לנהל את המחלה בעצמו. הוא בחר את הצוות הרפואי הטוב ביותר המתאים והנכון לו, עבר שני ניתוחים מורכבים מאוד, השתתף בשני ניסויים קליניים שהצילו את חייו ובחר להקדיש את חייו בהתנדבות לשני נושאים, שניהם בתחום הסרטן. האחד, תמיר מכהן כיו"ר הקרן לחקר הסרטן בישראל והשני, ליווי חולי סרטן ובני משפחותיהם.

תמיר לא חווה יום אחד בלי סרטן מהיום בו אובחן ומטופל ברציפות במשך 12 שנים. כיום מטופל תמיר בתרופות אימונותראפית.

מידי יום שלישי מקיים תמיר מפגשי זום למתמודדים בהם משלב תמיר ממסעו המטלטל ומנסיונו רב השנים בליווי חולי סרטן.
המפגשים משלבים תרגול מדיטציה, שיחות וחיבוק משותף.

"רק היום, כחולה סופני שאין לו אף איבר שלם בגוף, למדתי להיות שמח בחלקי".

דנה זקס, בת 42 מכפר תבור
אובחנה בשנת 2019 כחולת סרטן לבלב

ד״ר לפסיכולוגיה חברתית. לפני שלוש שנים חשה דנה בכאבי בטן. גילה הצעיר, המדדים התקינים וקשיים בביצוע בביופסיה גרמו לכך שלקחו ארבעה חודשים עד שהתגלה גידול בראש הלבלב. מיד לאחר האבחנה הוסר הגידול במלואו בניתוח ארוך ומורכב, לאחריו עברה 12 סבבים של טיפולים כימותרפיים והקרנות.
כיום, שלוש שנים לאחר מכן, חזרה דנה לחיים שלפני גילוי המחלה. רק שהיום היא מעריכה אותם הרבה יותר.

"חשוב לי שידעו שאפשר להחלים מהמחלה הזאת וזה לא תמיד גזר דין מוות. מחלת הסרטן, החולי והמפגש עם המוות גרמו לי להסתכל על החיים קצת אחרת ולשמוח על כל רגע שזכיתי לחיות. תמיד האמנתי שיש קשר בין הנפש, המחשבות והאמונות שלנו, לגוף שלנו ולמצב הבריאותי שלנו. הוכחתי לעצמי את זה בענק".

דילוג לתוכן